Junioren

In het najaar van 2014 is de nieuwe missie en visie van onze club vastgesteld (zie elders op de website). Een belangrijke prioriteit is de opleiding van alle (jeugd)spelers, meisjes en jongens, met aandacht voor individuele ontwikkeling en een vanzelfsprekende doorstroming naar A- en B selectie en overige seniorenteams. In juni 2016 is het nieuwe Opleidingsplan "Samen op weg om te leren" opgesteld. Hiermee wordt aan de jeugdtrainers een inhoudelijk kader en de uitgangspunten voor de opleiding gegeven. De titel verwijst dat we samen verantwoordelijk zijn voor de opleiding. Dit geldt niet alleen voor trainers en leiders, maar ook voor ouders, vanuit de gedachte "iedereen neemt actief deel aan het geheel". Alleen dan kan een speler zich individueel ontwikkelen.

We willen een vereniging zijn waar alle jeugdspelers met plezier hun sport en spel kunnen beleven en hun talenten kunnen ontwikkelen. Bij RKSV Schijndel/DE WIT kan door een zeer diverse groep kinderen en jongeren gevoetbald worden. Samen voetballen is toegankelijk voor zowel jongens en meisjes, als ook voor kinderen en jongeren die minder getalenteerd zijn. Voor deze laatste groep is een aantal jaren geleden het G-voetbal gestart. Door het kaboutervoetbal (voor kinderen van 4 jaar) en de Scotty-league (oor kinderen van 5 en 6 jaar) is de leeftijd waarmee kan starten met voetballen flink verlaagd.

We vinden het ontzettend belangrijk dat we gezamenlijk één vereniging vormen. Een plek waar kinderen en jongeren zich veilig weten, een leuke tijd hebben en waar men later met veel plezier aan terug kan denken. Liefst dan ook nog voetballend binnen ons eigen clubje. Om dit te bereiken is een groot aantal vrijwilligers betrokken. Varierend van leiders, trainers en onderhoudsmedewerkers tot vrijwilligers achter de coulissen. Iedereen levert hierbij een eigen bijdrage vanuit de gedachte niets moet, veel mag, maar dit betekent ook met verantwoordelijkheid en niet vrijblijvend.

Wat wel moet, is respectvol omgaan met elkaar. Dit geldt zowel in het veld, voor de tegenstander, als naast het veld. Met betrekking tot dit laatste is een belangrijke voorbeeldfunctie weggelegd voor leiders, trainers en ouders/supporters. Model staan door volwassenen betekent o.a. geen aanmerkingen maken op de wedstrijdleiding, scheidsrechters en tegenstanders of tijdens de training en wedstrijden opmerkingen maken naar leiders en trainers.

Met een gedragscode willen we als vereniging uitdragen dat ‘Voetbal met Respect’ bij ons hoog in het vaandel staat.

Respect heeft niet alleen betrekking op mensen. Even zo goed dienen we respectvol om te gaan met materialen. Denk aan de accommodatie, zoals kleedlokalen en kantine, maar ook aan de voetbalmaterialen, ballen, doeltjes en tenues.

In de Informatiegids, waarvan elk seizoen een bijgestelde editie verschijnt, wordt informatie gegeven over de organisatie van de jeugdafdeling, wie voor wat verantwoordelijk is  en de interne afspraken en regels. Ook vindt u de vastgestelde Gedragscode en de Huisregels, naast allerlei wetenswaardigheden over de verschillende onderdelen van de jeugd.