Missie en Visie

Missie

RKSV Schijndel biedt aan iedereen een veilige plek om samen te zijn. Hierbij staan een optimale sportbeleving en de beste mogelijkheden om zich als voetballer maximaal te ontwikkelen en met plezier te sporten en te recreëren, centraal. We willen met alle teams maximaal presteren. Daarbij willen we een goed georganiseerde, (financieel) gezonde en gezellige gemeenschap zijn, voor en door de Schijndelaren, waar leden en allen die de club een warm hart toedragen zich met elkaar verbonden en welkom voelen.

Visie

• De vereniging is een ontmoetingsplaats voor allen die zich betrokken voelen bij de club.
  • We zijn een Schijndelse vereniging, waarbij de vaandeldrager van de club, het 1e elftal, representatief is voor de vereniging. Dit betekent dat de spelers van het 1e elftal door de vereniging zijn opgeleid of gekozen hebben voor onze club.
  • We geven de hoogste prioriteit aan de opleiding van alle (jeugd)spelers, met aandacht voor individuele ontwikkeling en een vanzelfsprekende doorstroming naar A- en B selectie en overige seniorenteams.
  • Lidmaatschap van onze vereniging vraagt een actieve betrokkenheid, verantwoordelijkheid en inspanning van alle leden en ouders om voetballen mogelijk te maken.
  • Leden zijn trots en kunnen trots zijn op onze vereniging en dragen zelf bij dat zij trots blijven op de vereniging.
  • We hebben oog voor onze omgeving en we hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid: participatie, duurzaamheid en gezondheid zijn hierbij belangrijke waarden.
  • Voetballen gaat uitdrukkelijk samen met sportiviteit en respect voor elkaar.
  • We zijn transparant. Informeren van en communiceren met en door de leden en andere betrokkenen is een belangrijke opgave.
  • We zijn een financieel gezonde vereniging, met een duidelijke structuur en organisatie, we hebben een top accommodatie en een professionele uitstraling.
  • Voetballen staat centraal. Alles staat in dienst om voetballen mogelijk te maken.