Dames / Meisjes

De tijd dat voetbal alleen iets voor mannen was, is al lang voorbij’, zo is te lezen op de website van de KNVB. Inderdaad, want bij Schijndel/De Wit kennen we al vanaf het begin van de jaren tachtig meiden- en damesvoetbal. In mei 1983 werd de damesafdeling bij onze club opgericht en werden de eerste wedstrijden voor dames en meiden gespeeld. Mede door de enthousiaste inzet van vele vrijwilligers is het aandeel van de voetballende meiden en dames in ruim 30 jaar gestegen. Het dames- en meidenvoetbal is daarmee een niet weg te denken en een stabiele factor geworden binnen onze vereniging. Vier meidenteams spelen wekelijks in competitieverband hun wedstrijden. Zowel voor meiden tot 13 jaar, tot 15 jaar, tot 17 jaar als voor meiden tot 19 jaar is er een team. Elk team wordt begeleid door een trainer en minimaal een leider. Wekelijks wordt twee keer getraind, op maandag en woensdag (19.00-20.15 uur), terwijl de wedstijden op zaterdag zijn. De meiden vormen onderdeel van de afdeling Jeugd.

Voor de continuïteit en om de doorstroming te garanderen is Schijndel/DE WIT dit seizoen ook weer kunnen starten met een damesteam. Het damesvoetbal van Schijndel/DE WIT wil en kan zich goed meten met het voetbal van andere verenigingen. De combinatie van onderlinge gezelligheid en inzet met individuele kwaliteiten, maakt van deze groep voetbalsters een hechte vriendenkring, met meer een meer een eigen uitstraling.  Niet geheel verwonderlijk, omdat de dames een geheel eigen bijdrage leveren aan de sfeer en uitstraling van de vereniging. De dames trainen twee maal per week, op maandag en woensdag (20.15-21.30 uur), en spelen hun wedstrijden op zondag. De dames vallen organisatorisch en wat betreft het wedstrijdsecretariaat onder de afdeling Recreatief.

Natuurlijk kunnen we altijd nog nieuwe meiden en dames gebruiken. Heb je belangstelling of wil je je aanmelden, neem dan vrijblijvend contact op met de hoofdtrainer meiden/dames, Mariska Steenbakkers (06-84210721) of met Anne-Marie Velthuis, sectieleider (06-48541425). Een mailtje sturen mag ook: [email protected]  Je kunt altijd een keer gratis meetrainen of een wedstrijd bezoeken.