Trimmers

Vanaf begin augustus  wordt iedere maandagavond tussen 20.15 uur en 21.15 uur  onder begeleiding trimvoetbal  gegeven op het kunstgras  op het  “Schijndel terrein”.

Het leeftijdsverschil van de deelnemers  varieert van rond de 35 jaar tot rond de 70 jaar en de lol die ze er in hebben is even groot. Sommige deelnemers hebben in hun “jonge” jaren zelf gevoetbald en zijn later, om blessures te voorkomen, bij trimvoetbal gegaan. Weer anderen hebben in het verleden “nooit” een bal aangeraakt, maar vinden het gewoon en gezellig om in teamverband  hun conditie op peil te houden en samen een balletje te trappen.

Wat opmerkelijk is, is dat ongeacht de leeftijd, het toch een teamgebeuren is en dat toch iedereen op zijn eigen niveau met zijn conditie bezig is.  Zelfs in de winter gaat het allemaal gewoon door, zolang de sneeuw  en de vorst het toelaten om bezig te zijn op het kunstgras.

Het eerste half uurtje van het trimvoetbal bestaat uit gevarieerde loopoefeningen, sprintoefeningen en grondoefeningen. Al deze oefeningen  doet iedereen in zijn eigen tempo.

De tweede helft van het trimvoetbal wordt er meestal een gezellig “partijtje” gespeeld.  Hier geld wel de bijzondere regel dat de bal altijd meteen moet worden over gespeeld. Dit om te zorgen dat iedereen mee kan doen aan het spel, ongeacht voetbalervaring en leeftijd.

Om het trimvoetbalseizoen eind mei goed af te sluiten  wordt er soms een wedstrijdje gespeeld tegen het G-team en  wordt er altijd een leuke feestavond georganiseerd in de kantine voor de trimmers en hun partner.  Hier wordt dan natuurlijk op een iets andere manier ”de conditie op peil gehouden”.

Mensen die ook graag mee zouden willen doen maar toch nog een beetje twijfelen zijn op maandagavond om 20.15 uur welkom op het sportpark en kunnen zelf kijken of ze het leuk vinden.  Ze mogen zelfs gratis een paar keer mee doen zonder verplichtingen.

Onze club bestaat momenteel uit 28 personen, maar uitbreiding is welkom.

Voor inlichtingen kunt U bellen naar Hans van Lieshout telefoon 073-5942645 / 06-53131230 of per mail naar [email protected]